E - nauczanie

 

Koncepcja pracy Społecznej Szkoły Muzycznej
I st. im.Wł.Szpilmana w Łodzi
w zakresie kształcenia na odległość

Podstawa prawna:

  1. Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty,
  2. Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
W oparciu w w/w akty prawne, materiały przygotowane przez MEN, CEA oraz ustalenia rady pedagogicznej SSM I st. im. Wł.Szpilmana w Łodzi - zostały ustalone następujące zasady pracy szkoły w trybie kształcenia na odległość:
  1. Podstawą pracy na odległość będzie komputer lub smartfon oraz dostęp do Internetu.
  2. Dostęp do każdego ucznia będzie zapewniona poprzez e-maile podane przez rodziców, sms-y, telefony, SKYPE-a i stronę internetową.
  3. Wykorzystanie serwisów przygotowanych przez MKiDN:
    1. Ninateka,
    2. Muzykoteka szkolna,
    3. TVP Kultura
Zasady pracy dot. kształcenia na odległość są możliwe dzięki:
  1. stworzeniu bazy danych (nr telefonów i adresów poczty mailowej uczniów/rodziców
  2. wyborowi przez nauczycieli odpowiednich technik i narzędzi komunikacyjnych oraz opracowanie odpowiednich zadań, sprawdzianów i testów dla każdej klasy i dla każdego ucznia - przy konieczności zatwierdzenia ew. zmian wymagań programowych przez dyrektora szkoły,
  3. ustalenia tygodniowego planu zajęć (przy zaleceniu zachowania dotychczasowego planu nauczania, z możliwością jego zmiany po uprzednim uzgodnieniu z Rodzicami uczniów).
  4. monitorowanie postępów uczniów i ich ocenianie (po uprzednim odesłaniu rozwiązanych przez ucznia zadań, testów i sprawdzianów).
  5. możliwość konsultacji e-mailowych i telefonicznych uczniów (rodziców) z nauczycielami.
Rekomendowane w procesie kształcenia na odległość są:
  1. bieżące zadania wysyłane e-mailowo przez nauczycieli,
  2. dotychczas używane podręczniki szkolne dla poszczególnych klas,
  3. strona : http://www.dur-moll.pl
  4. strony do pracy online rekomendowane przez CEA:
    1. Aplikacja edukacyjna "Zostań Moniuszką"
    2. Orkiestrownik - instrukcja korzystania z Orkiestrownika wraz z przykładowymi scenariuszami lekcji
    3. http://wwwmuzykotekaszkolna.pl
    4. Portal : "Instrumenty muzyczne"
    5. strona www.dur-moll.pl
    6. kompozytorzy polscy - wizytówki muzyczne
    7. Muzyczna przygoda - lekcje teorii dla I stopnia
    8. kanał Mag Music Theory
    9. WyntonMarsalis - Lecture on Music cz.1, 2, 3, 4.
    10. #Zostańw domu - sztuka przyjdzie do Ciebie.
W zakresie Audycji muzycznych proponujemy:
  1. stronę CEA i materiały na niej zamieszczone
  2. https://www.youtube.com/watch?v=IHJvAeOr9w
  3. https://www.youtube.com/watch?v=DLXFHcdWY
  4. https://www.youtube.com/watch?v=hrlypdlHkXnM
  5. https://www.youtube.com/watch?v=ON28ryxzaEg&list=RDhrlypdHkXnM&indeks=2
  6. podręczniki do Audycji muzycznych obowiązujących w szkole,
  7. prosimy o zapoznanie się z charakterystycznymi cechami epok, faktur monofonicznych, homofonicznych, polifonicznych, zasadami kształtowania dzieła muzycznego i wszystkimi innymi tematami, przewidzianymi dla danej klasy.
  8. słuchanie utworów podanych przez nauczycieli w e-mailach, obowiązkowych podczas egzaminów końcowych.
Wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom
życzymy dużo zdrowia
z nadzieją na rychłe spotkanie w szkole.
Barbara Weber - dyrektor szkoły